Szükséges iratok
A tulajdonjog változás nyilvántartásba vételéhez csatolni kell:
- a tulajdonjog változását igazoló teljes bizonyító erejű magánokirat – tanúk közreműködése esetén az okiraton feltüntetve két tanú olvashatóan leírt nevét, lakóhelyét (címét), ezt követően a saját kezű aláírásukat – (vagy a tulajdonszerzést igazoló közokirat) eredeti példányát
a teljes bizonyító erejű magánokirat kötelező tartalmi elemei:
- a jogügylet tárgyát képező jármű azonosítói (rendszám, alvázszám), valamint gyártmányadatai
- a felek természetes személyazonosító adatai (családi és utóneve, születési helye és ideje, anyja születési családi és utóneve), a személyazonosságot igazoló okmányának sorszáma, lakcíme
- jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet megnevezése, képviselőjének adatai, székhelyének (telephelyének) címe, cégjegyzék- illetve nyilvántartási száma
- a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegének meghatározása
- a járműhöz tartozó okmányok (forgalmi engedély, törzskönyv) sorszáma, az okmányok átadásának-átvételének ténye, időpontja
- az időpont, amikor a jármű az új tulajdonos birtokába kerül, valamint a birtokba vételkor a kilométerszámláló műszer által jelzett érték (km-óra állás) adata
- a jogügylet hatályba lépésének időpontja
- a felek nyilatkozata, mely szerint teljesítik bejelentési kötelezettségüket az előírt határidőn belül
- a felek nyilatkozata arról, hogy ismerik a bejelentés nyilvántartásba történő bejegyzéséhez fűződő joghatásokat, valamint a bejelentés elmaradásának, illetve bejelentési kötelezettség késedelmes teljesítésének jogkövetkezményeit
- a járműhöz korábban kiadott forgalmi engedélyt
- a jármű korábban kiadott törzskönyvét (amennyiben kiadásra került)
- a műszaki érvényességet igazoló Műszaki Adatlapot, kivéve, ha a műszaki érvényesség a forgalmi engedély adattartalmából megállapítható
- ha új rendszámtábla kiadására is sor kerül, a rendszámtábla, valamint az érvényesítő címke igazgatási szolgáltatási díjának befizetéséről szóló igazolást és a régi rendszámtáblákat
A tulajdonjog változás nyilvántartásba vételéhez be kell mutatni:
- a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetének fennállásáról szóló igazoló eszközt
- a 60 napnál nem régebben elvégzett előzetes eredetiségvizsgálat megtörténtét igazoló határozatot
- a személyazonosságot igazoló érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártyaformátumú vezetői engedély) és a lakcímkártyát (ha van)
- vagyonszerzési illeték megfizetését tanúsító igazolást
(készpénzátutalási megbízást – csekket – az okmányirodában adnak ki, melyre az adóazonosító jelet illetve az adószámot fel kell vezetni)
Jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén szükséges:
- 3 hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, vagy a Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által közokirat vagy elektronikus közokirat formájában kiadott cégkivonat, vagy ezek közjegyző vagy ügyvéd által hitelesített másolata
- közjegyzői hitelesítéssel ellátott aláírási címpéldány, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás minta, vagy ezek közjegyző által hitelesített másolata
- eljárási jogosultságot igazoló okiratok (pl.: teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt meghatalmazás)
- az eljáró természetes személy személyazonosító okmánya, lakcímkártyája (ha van)
Képviseleti eljárás esetén mellékelni kell:
- teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt meghatalmazást .
A nyomtatványokat, letöltheti a nyomtatvány letöltés menüpontból.